Kniha návštěv
Dne 20. 2. 2012 v 9 hod byl zrušen anonymní příspěvek včetně
reakcí.
Alois Kunc
Dobrý den všem,
prosím všechny, abychom chránili křehkou květinu jménem demokracie.
Neničme její obsah a formu.
Za její dosažení bojovalo mnoho statečných lidí a mnoho jich položilo
svoje životy. Používejme ji v jejím pravém významu, kultivujme její
obsah. Buďme vděční těm padlým i těm živým, že ji máme. Demokracie
je ten nejlepší nástroj k řízení věcí veřejných, které lidstvo
vymyslelo.
Pamatujme a připomínejme si období, kdy jsme ji neměli.
Všechny volby v obci Kotvrdovice od roku 1990 proběhly demokraticky,
všechna zastupitelstva včetně stávajícího byla zvolena demokraticky,
stejně tak demokraticky byl zvolen starosta pan ing. Kunc. Proto nepoužívejme
nejen v Kotvrdovicích pro situaci, pro pana starostu ing. Kunce či pro jiné
pojem diktatura, pro demokratické Kotvrdovice a pro demokracii je to políček
do tváře.
Pokud se nám něco líbí nebo nelíbí, pokud chceme něco dokázat, prosadit,
změnit, využívejme všechny demokratické nástroje, které všichni máme (a
nebylo tomu tak vždy). Sdružujme se v politických stranách,
v nezávislých iniciativách, ve spolcích, choďme k volbám, na
zastupitelstva (např. dnes 15.2.2012), hovořme se zastupiteli a s panem
starostou (radu v Kotvrdovicích zatím nemáme), pišme příspěvky,
diskutujme, scházejme se, pořádejme rodinná, uliční i místní referenda
atd..
Demokracie je křehká a stojí za to.
Zastupitel za OPK, člen KDU-ČSL Jiří Burda, Kotvrdovice 272, tel.
602 726 246,
burda.jiri@buse.cz
Děkuji Jiřímu Burdovi za uklidňující slova.
Alois Kunc
Pěkně pane Kostko.Diktatura snad není v žádné jiné obci.
Vážený pane starosto,
děkuji Vám za Vaše odpovědi na moje otázky. Musím konstatovat, že
nesouhlasím s Vašimi odpověďmi a argumenty.
Investiční komise nikdy neřekla, že životnost obecních bytů je přesně
25 let. Pouze vycházela z předpokladu, že za cca 25 let bude nutná
rekonstrukce budovy (interiéry,topení,okna a dveře,zateplení a
fasáda,střecha,klempířské práce), což vychází z praxe a je to
standartní. S tímto Vy vůbec nepočítáte.
Větu o šíření poplašných zpráv snad ani nemůžete
myslet vážně!
- z čeho jste spočítal částku předpokládaného nájeného 3000,– Kč?
- kolik tedy budou lidé měsíčně hradit vč. inkasa (plyn, el.energie, voda, televize, rádio…)
- to že měsíční náklady pro obec nebudou žádné snad také nemyslíte vážně? Z čeho vycházíte?
- když uvažujete již delší dobu o rekonstrukci stávajících budov,které jsou ve vlastnictví obce, proč jste to již nerealizovali, nebo to neuděláte teď?
- proč chcete za každou cenu utratit „nenávratně“ cca 8–10 mil.Kč ?
Píšete, že obec má slušnou infrastrukturu. Na první pohled možná. Ve
skutečnosti by se tu našla spousta nedostatků, počínaje nevyhovující
kanalizací a konče nebezpečným dětským hřištěm v parku.
Kde tedy seženete finance na budování infrastruktury v obci, která je
potřebná pro všechny občany, když teď utratíte podstatnou část
financí, které obec má nyní, jste nám občanům Kotvrdovic stále
nesdělil.
- rád bych se Vás zeptal, co znamená věta: „Byl jsem iniciátorem akce za několik milionů korun“. O jakou akci se tedy jedná a kde tedy ty miliony jsou?
- jaké strategické pozemky obec získala a co s nimi plánujete?
Děkuji za odpověď.
Martin Kostka,občan Kotvrdovic,člen investiční komise
Pane Kostka, dovoluji si Vás, jako člena investiční komise, pozvat v pondělí 20. 2. 2012 v 17 hod. na OÚ.
Při osobním jednání bude nožné rychleji reagovat na případné nejasnosti.
Děkuji za přijetí pozvání. Alois Kunc
Pane starosto,
děkuji za pozvání, ale bohužel jsem nyní velmi časově
zaneprázdněn.Proto Vás touto cestou znovu žádám, zda můžete odpovědět
na moje dříve uvedené otázky veřejně, aby si tyto odpovědi mohl
přečíst každý občan Kotvrdovic.Děkuji.
Martin Kostka
Pane Kostka, žádám Vás o trpělivost. Také nemám času nazbyt.
Děkuji. Alois Kunc.
V rubrice Dotazy zastupitelům je dotaz od paní Kupkové
z 18.7.2011 zodpovězen.
O jiném nevím.
Kunc Alois
Dobrý den,
dotaz jsem Vám psala včera v dopoledních hodinách.
Dobrý den všem obyvatelům Kotvrdovic,
dovolím si uvést několik oficiálních čísel:
Finanční zůstatky obce Kotvrdovice:
- k 31.12.2007 částka 4.362.000 CZK
- k 31.12.2008 částka 7.495.000 CZK
Tuto částku pan starosta ing. Kunc uvádí v jednom ze svých níže
uvedených příspěvků – našetřenou z běžných příjmů v roce
2009.
V roce 2009 obec Kotvrdovice dostala mimořádný daňový příjem
v částce, která na těchto stránkách není explicitně uvedena. Protože
jsem se aktivně účastnil finanční operace, ze které byl tento mimořádný
daňový příjem odvozen, dovolím si odhadnout na cca 17 až
19 mil. CZK
- k 31.12.2009 částka 23.932.000 CZK
- k 31.12.2010 částka 18.881.000 CZK
- k 31.12.2011 částka 19 mil CZK
Z tohoto oficiálního přehledu mně vychází, že obec Kotvrdovice
použila podstatnou část částky našetřené do roku 2009 na výdaje
spojené s činností obce v letech 2009–2011. V rozpočtu obce na rok
2012 a dále jsou tedy finanční prostředky na stavbu v objemu 8 –
9 mil. CZK a 2 mil CZK pro roky 2012–2015 na krytí rozdílu mezi příjmy a
výdaji, nebo také lze říci že zůstává 10 mil CZK pro jiné účely.
Dále jedno poděkování a jedna odpověď.
Děkuji ing. Vančurovi za vynikající výtah ze zprávy IK.
Na dotaz paní Kupkové – prosím rubrika „Dotazy zastupitelům“ je
používána pouze panem starostou ing. Kuncem, proto si Vám dovolím
odpovědět takto přímo na Váš dotaz ohledně ztráty obce Kotvrdovice:
Ztrátou je v kontextu těchto www stránek charakterizováno hospodaření,
kdy v daném finančním roce = kalendářní rok, jsou výdaje vyšší než
příjmy. Vzhledem k předchozím kladným zůstatkům se jedná o ztrátu
v daném roce, nikoliv o ztrátu absolutní.
Všechny, komu není život v obci Kotvrdovice lhostejný, přijďte na
veřejné zastupitelstvo ve středu 15. února 2012 v 18 hod do tělocvičny
základní školy.
Zastupitel za OPK, člen KDU-ČSL Jiří Burda, Kotvrdovice 272, burda.jiri@buse.cz
Dobrý den,
děkuji za zodpovězení mé otázky. Byl by jste tak hodný a napsal mi ještě
odpověď na moje 2 otázky týkající se rozpočtu za rok 2011?
- Je ve výdajích v rozpočtu 2011 uvedena částka 8 mil. na výstavbu obecních bytů a je tato částka uvedena i v roce 2010 ve výdajích ve stejné kolonce?
- Co znamenají částky, které jsou v rozpočtu 2011 uvedeny v samostatném neoznačeném sloupečku?
- Proč nebyla částka, představující mimořádný daňový příjem obce, uvedena v rozpočtu?
Děkuji předem za odpovědi.
Dobrý den paní Kupková,
ad 1. V rozpočtech 2010 a 2011 je částka 8 mil uvedena ve stejné
kolonce 3612.
ad 2. Částky v neoznačeném sloupci jsou zřejmě poznámky předkladatele
rozpočtu starosty obce ing. Kunce. Každý si občas děláme poznámky,
neoznačeným sloupcům není třeba věnovat pozornost, může se jednat
i o zbytky z materiálu předchozího rozpočtu, který sloužil jako
podklad.
ad 3. V rozpočtu se uvádí na stránce příjmů / výdajů předpokládané
částky, mimořádný daňový příjem „MDP“ nelze předpokládat.
Pokusím se, aby za rok 2011 byl zveřejněn podrobný rozpad příjmů a
výdajů, tzn. kolik byly skutečné příjmy a kolik skutečné výdaje.
Takový materiál obec Kotvrdovice dosud nezveřejňovala, proto i odpověď na
Vaši 3. otázku = skutečnost příjmů a vydání se nezveřejňovala.
Protože se jedná o hospodaření s našimi daněmi, mají občané
Kotvrdovic právo znát tyto údaje. Částku „MDP“ by mohl (měl??)
zveřejnit starosta obce ing. Kunc?
Zastupitel za OPK, člen KDU-ČSL Jiří Burda, Kotvrdovice 272, burda.jiri@buse.cz
Přeji hezký večer (nebo den) všem, kteří se tímto způsobem zajímají o aktuální dění v naší vesnici.
Jako jeden ze 4 členů investiční komise (IK) bych rád uvedl na pravou míru několik informací:
- IK nezavrhla projekt obecních bytů, pouze jej označila za rizikový;
- IK navrhla celému zastupitelstvu, aby v otázce obecních sociálních bytů stanovilo jasná pravidla;
- IK dále navrhla, aby zastupitelstvo zveřejnilo tato pravidla a ověřilo zájem občanů o takovýto způsob bydlení;
- na základě doloženého zájmu občanů o obecní sociální byty pak IK navrhla projekt buďto zrušit nebo ponechat ve stávající podobě nebo dokonce rozšířit.
Výše uvedené považuji za nejdůležitější informace Zprávy z jednání IK.
Před celým zastupitelstvem stojí nelehký úkol – zodpovědně rozhodnout o prozatím největší investici obce. Domnívám se, že informace o zájmu našich občanů (či jiných) využívat obecní bydlení toto rozhodování může ulehčit.
Prosím Dařbujána a Pandrholu, aby znovu reagovali a znovu vyjádřili
svůj názor.( někteří občané si to nestačili přečíst)Prosím řiďte
se pokyny administrátora stránek. Děkuji:
Zde je místo pro Vaše náměty, připomínky a vzkazy. Za všechny předem
děkujeme. Příspěvky obsahující rasismus, vulgární výrazy, urážky a
pod. budou mazány!
Původní příspěvek neobsahoval žádné vulgarní výrazy ani nikoho
neurážel.
Jen jsem se pozastavoval nad situací v obci, že zde neexistuje demokracie a
vše již delší dobu řídí jeden člověk ( reakce na jeden příspěvek
).
Nedemokraticky byl můj příspěvek smazán.
Přesto přeji všem zastupitelům šťastnou ruku při hlasování o tomto
nelehkém projektu.
Myslím, že by si zasloužil více transparentnosti ,podrobnějších analýz a
veřejných besed.....
V dnešní době je naprosto normální projekt pozastavit , odložit či
zrušit.
Občas to chce sundat klapky z očí a jednat s klidnou hlavou a rozumem bez
vnějších vlivů. Ne za každou cenu dotáhnout nejasný projekt do konce.
Tohle si dnes žádný DOBRÝ INVESTOR nedovolí !!!!!!
P.S. Pandrhola šel hledat demokratičtější vesnici, kde může svobodně vyjádřit svůj názor :-)
Pane Antoníne Kunci,
budu věřit tomu, že příspěvek uvedený níže jste psal opravdu Vy.
Sděluji Vám následující :
k bodu 1) ano, souhlasím.Výstavbu obecních bytů měla KDU-ČSL ve volebním
programu.Tento fakt je jasný a nelze o tom spekulovat.Bohužel pro občany
Kotvrdovic máte v úmyslu tento bod splnit neúměrně vysokou investicí,
která je z dlouhodobého hlediska pro obec krajně nevýhodná.
k bodu 2) uvádíte fakt, že kandidátka č.2 KDU-ČSL získala 65% hlasů a
vyhrála volby.Ano,souhlasím, vyhrála volby.Jen nevím, co tím chcete říci.
Pravděpodobně to, že tím, že jste vítězi voleb můžete o čemkoliv
rozhodovat bez ostatních občanů Kotvrdovic a to i o takové investici,
která je pro obec zásadní. Jenže si uvědomte, že zde bydlí 886 obyvatel,
kterých se rozhodnutí a realizace této investice přímo dotýká a nebudou
finance na další potřebné investice. Ano, tito obyvatelé si zvolili své
zastupitele, kteří mají rozhodovat o budoucnosti obce. Jen věřím a
doufám, že si všichni zastupitelé včetně pana starosty plně uvědomí
svou odpovědnost při hlasování o realizaci této pro obec zásadní
investice a budou si za svým rozhodnutím i v budoucnu stát a nést za něj
odpovědnost!
k dotazu: Odpovědnost za obec Kotvrdovice nese zastupitelstvo obce a
zastupitelé, kteří svým hlasováním ovlivňují chod obce a dění
v obci.Dále starosta obce, který za výkon své funkce pobírá plat.Tudíž
nechápu, proč je tento dotaz adresován mně či OPK a ne odpovědným osobám
obce.
Nebudu hovořit za ostatní z OPK, ale hovořím sám za sebe! Myslím, že
voliči, kteří chtějí vědět, tak ví, že OPK jsou někteří z občanů
Kotvrdovic, kteří si uvědomují souvislosti a není jim lhostejné v jaké
obci bydlí a žijí a jak bude obec vypadat v budoucnu. Právě proto, že si
souvislosti uvědomují, tak upozorňují na nedostatky, chtějí předcházet
chybným rozhodnutím a krokům, které budou pro obec a její občany do
budoucna velmi rizikové a zatěžující.
Opakuji, že se jedná o můj názor!
Martin Kostka,občan Kotvrdovic
Pane Kostko,
věřte si, čemu chcete, ale skutečně jsem včerejší i dnešní
příspěvek napsal já. V žádném případě jsem ale nenapsal a ani si
nemyslím, že vítěz voleb může o čemkoli rozhodovat bez možnosti
účasti ostatních občanů, jak se mi snažíte podsunout. Pouze jsem jinými
slovy konstatoval, že vítěz voleb má mandát jednat. Je dobře, že
probíhá tato diskuze. Nicméně Vás žádám o seriózní argumentaci. Jako
seriózní argumentaci nelze označit nedávno publikovanou Zprávu z jednání
investiční komise, jejíž jste členem, kde je mj. uveden jakýsi výpočet
návratnosti investice do budovy. Pokud by se na základě takové metodiky
rozhodoval každý investor nebo stavebník, ujišťuji Vás, že by nemohla
být realizována žádná stavba široko daleko. Závěr nechť si udělá
každý sám.
Antonín Kunc
Dobrý večer pane Kunci,
můžete mi vysvětlit, co je neseriózního na Zprávě z jednání, která
byla otisknuta ve Zpravodaji 1/2012? Každý stavebník počítá
s návratností investice a když spočítám Kč 650012měsíců25
let, vyjdou 2 miliony, což je logický propočet a fakt. Nechcete mi snad
tvrdit, že developerské firmy staví byty a počítají se ztrátou? Nájem
3000, o kterém uvažuje pan starosta, to není příjem obce, ale pouze
určitá minimální návratnost investice.
Pane Kunci,
nesnažím se Vám nic podsunout, ale z Vašeho příspěvku to
vyplývá.Ujišťuji Vás, že zpráva investiční komise byla psána velmi
seriózně a logicky.Pokud by investor neuvažoval o alespoň částečné
návratnosti (a to i v případě obce), pak takové rozhodnutí o realizaci
nelze považovat za seriózní a odborné.To, že označujete zprávu za
neseriózní je Vaše věc a Vaše argumentace nemá logiku.Každý investor
musí počítat s určitou návratností.Ano, závěr ať si každý udělá
sám…
Martin Kostka
Paní Kupková, pane Kostko, případně další čtenáři této knihy
návštěv,
mrzí mě, že se diskuse zúžila pouze na ekonomickou stránku věci.
Abyste lépe pochopili, co jsem se zde snažil sdělit, trochu rozvedu téma.
Stát, kraje i obce prostřednictvím různých organizací financují anebo se
podílejí na financování investic a provozu v mnoha oblastech, kde
kalkulovat s finanční návratností zkrátka nelze – školství, kultura,
sport, infrastruktura, veřejná doprava atd. Pokud by naši předchůdci
uvažovali pouze v rovině návratnosti investice, pravděpodobně bychom
v obci neměli ani budovu školy, ani obecní úřad s hasičskou zbrojnicí,
ani sokolovnu/orlovnu, dokonce ani veřejné komunikace s veřejným
osvětlením. Diskuze by tedy v první řadě měla být o tom, zda je
výstavba obecních bytů veřejným zájmem, či nikoliv. Tímto nijak nechci
přehlížet ekonomickou stránku věci a vracím se ke zprávě investiční
komise. Jestliže budu vycházet z uvedených parametrů, tedy návratnost
100 %, investice 2 MCZK, splatnost 25 let, potom skutečně vychází
částka 6667 CZK/měsíc. Toto je jistě správný výpočet, ale není
jediný možný. Při zohlednění meziročního navyšování plateb např.
o průměrnou meziroční míru inflace 3,5 % (dlouhodobý průměr za
posledních 15 let – zdroj ČSÚ) může být výše platby v prvním roce
4280 CZK/měsíc a v 25. roce 9773 CZK/měsíc. Při takto nastavených
platbách bude za 25 let splaceno 100 % investice 2 MCZK. Když bychom dále
pracovali s výpočtem zahrnutím dalších parametrů (dotace) nebo jejich
modifikací (prodloužení splatnosti), zcela jistě bychom se přiblížili
platbě 3000 CZK/měsíc v prvním roce. Toto může zásadním způsobem
změnit pohled na věc a toto je hlavní důvod proč jsem zprávu investiční
komise označil za nevyváženou.
Antonín Kunc
Dobré ráno pane Kunci,
musím reagovat na Vaši odpověď. Je sice pravda, že naši předkové
taktéž nečekali návratnost investice v případě stavby školy,
infrastruktury a dalších staveb, ale to se jednalo o stavby, jejíž stavba
byla jednoznačným plusem pro obec a určitě se snažili tyto stavby postavit
za co nejmenší náklady v poměru ke kvalitě.Nejsem proti stavbě obecních
bytů, jen nevidím důvod, proč si vybrat tu nejdražší možnou variantu
stavby.
Další věc, kterou zde uvádíte, je v podstatě to, že vycházíte
z nějaké míry inflace a z toho, že by se tedy nájemné každý rok
zvyšovalo? Kdybych byla člověk, který tento byt používá, asi by se mi moc
nelíbilo, kdybych v prvním roce platila 3 tisíce a během pár let by se mi
třeba tato částka zdvojnásobila. (zvlášť když tyto byty mají být pro
sociálně slabé popř. jinak znevýhodněné obyvatele).
Ještě si dovolím jednu vsuvku: stále se počítá s tím, že stavba by stála 8 milionů, ale podle mého názoru je klidně možné, že to bude milionů daleko víc. Vždyť jen v příštím roce nás čeká zvýšení DPH, které zvedne ceny stavebních prací i materiálu pro stavbu. Takže potom by se nájemné propočítávalo podle toho, kolik by celá stavba stála? Aby to nakonec v prvním roce nemuselo být tolik, kolik uvádíte ve 25.roce používání. :)
Dobrý den, paní Kupková,
zvyšování nájemného v obecních bytech o inflaci je naprosto standardní
záležitost používaná v praxi. Částka se při průměrné meziroční
inflaci 3,5% zdvojnásobí za 21 let. Opakuji, že jsem rád za tuto diskuzi,
celá záležitost určitě není černobílá. Prosím Vás, uvádějte
seriózní argumenty, ne nějaké doměnky typu „během pár let by se mi
třeba tato částka zdvojnásobila“.
Zdraví Vás
Antonín Kunc
Pane Kostko,
než Vám jako zúčastněné osobě položím dotaz, dovolím si
připomenout fakta:
- Záměr výstavby obecních bytů byl občanům obce Kotvrdovice jasně sdělen volebním programem kandidátky č. 2 – KDU-ČSL před volbami do obecního zastupitelstva v roce 2010.
- Kandidátka č. 2 – KDU-ČSL získala 65% hlasů a vyhrála volby do obecního zastupitelstva.
Dotaz: můžete voličům připomenout postoj OPK k problematice
společenské odpovědnosti a uvést konkrétní záměry OPK v této
oblasti?
Antonín Kunc
Obec Kotvrdovice
679 07 Kotvrdovice 198
okr. Blansko
Tel, fax: 516 442 237
info@kotvrdovice.cz
IČ: 00637327
Úřední hodiny
Pondělí 16.00 - 18.00 (starosta)
Úterý 8.00 - 11.00
Středa 15.00 - 18.00
| 20. 2. | Nová novinka Besde se starostou obce. |
| 19. 2. | Nový článek v Kulturním dění: Masopust 2012. |
| 17. 2. | Vložen nový dokument na Úřední desku: Veřejná vyhláška-Kotvrdovice -přeložka VN přípopjky Družstvo. |
| 16. 2. | Vložen nový dokument na Úřední desku: Veřejná vyhláška-Kotvrdovice ČOV 2.etapa. |
| 15. 2. | Nová novinka Šetření Čes.statist. úřadu. |

